Ми у SELFIE

онлайн-інструмент для самооцінки закладів освіти, спрямований на те, щоб допомогти оцінити ефективність впровадження інноваційних цифрових технологій в освітньому процесі, з’ясувати, на якому етапі цифрового розвитку знаходиться заклад освіти.

Координацію проєкту в закладах загальної середньої освіти Львівської області здійснює Центр інноваційних освітніх технологій Інституту права, психології та інноваційної освіти Національного університету «Львівська політехніка». 

Цей онлайн-інструмент не вимірює та не порівнює знання чи навички користувачів, не оцінює та не порівнює заклади освіти між собою. Він використовується лише для самоаналізу стану цифровізації та ефективності використання цифрових технологій у конкретному закладі освіти.

SELFIE – проєкт Європейської комісії. Інструмент доступний 24 офіційними мовами Європейського Союзу та 7 мовами інших країн.

SELFIE розроблено Спільним дослідницьким центром Єврокомісії (JRC) в тісній співпраці з експертами – представниками закладів освіти, міністерств освіти та дослідницьких інститутів країн ЄС. Партнерами проєкту також є Європейський фонд освіти (ETF), Європейський центр професійної підготовки та Інститут ЮНЕСКО з інформаційних технологій в освіті.

Використання онлайн-інструменту SELFIE надає такі можливості:

  • здійснювати рефлексію управлінської діяльності;
  • ефективно реагувати на зміни і управляти ними.
  • допомагає закладам загальної середньої освіти та вчителям йти в ногу з часом, реалізовувати демократичний підхід до управління, втілювати на практиці можливості шкільної автономії та академічної свободи;
  • організовувати моніторинг діяльності закладу освіти щодо процесів цифровізації та ефективності використання  сучасних цифрових технологій;
  • підбирати і застосовувати методи і методики збору інформації та інструменти для вивчення освітніх і управлінських процесів у закладі загальної середньої освіти;
  • використовувати різні види і форми контролю в залежності від його мети;

Для яких типів закладів освіти  створено SELFIE? Опитування SELFIE можна проводити в закладах початкової та середньої освіти (починаючи з 9-річного віку учнів), закладах фахової передвищої освіти, а також в закладах професійно-технічної освіти. 

З чого складається SELFIE? Інструмент SELFIE містить три онлайн анкети, по одній для кожної з трьох груп користувачів: керівників шкіл, вчителів та учнів, які заповнюються на анонімних та добровільних засадах. Учасникам пропонуються короткі твердження і запитання з простою шкалою відповідей від 1 до 5, де 1 – найнижча оцінка та 5 – найвища. У SELFIE використовується кілька різних шкал залежно від формулювання запитання. Також існує невелика кількість відкритих питань, на які користувачів пропонують відповісти своїми словами.

Питання, що охоплюють такі області як лідерство, інфраструктура, підвищення кваліфікації вчителів і здатність учнів використовувати ІКТ, складені з урахуванням особливостей кожної групи респондентів. Таким чином, учні відповідають на питання про навчальний процес з власного досвіду, вчителі – про підвищення кваліфікації та практики викладання, керівництво закладу – про планування і будування загальної стратегії.

Переваги використання SELFIE:

  • У SELFIE беруть участь всі учасники освітнього процесу – керівництво, педагоги і учні, – це дає можливість побачити всеосяжну картину багатьох областей діяльності школи.
  • Оскільки кожна освітня установа унікальна, в SELFIE можна додавати запитання та твердження відповідно до власних особливостей та потреб.
  • SELFIE – безкоштовний інструмент. Відповіді знеособлені, а дані надійно захищені.
  • Пройшовши SELFIE, кожна школа отримує свій власний інтерактивний звіт зі змістовними даними і аналітикою сильних і слабких сторін.

Результат SELFIE. На основі отриманих відповідей SELFIE генерує своєрідний зріз сильних і слабких сторін закладу освіти в сфері використання цифрових технологій в навчальному процесі. Чим більше респондентів візьме участь в опитуванні, тим точнішими будуть його результати. 

Отриманий звіт допомагає адміністрації школи проаналізувати поточний стан, інтерпретувати результати задля розробки плану заходів щодо впровадження і використання ІКТ в школі, для подальшої більш ефективної цифрової трансформації закладу,  для звітування або звернень до засновників закладів освіти, місцевих органів влади тощо. На більш пізніх етапах, SELFIE можна використовувати для порівняльного аналізу прогресивних показників і внесення коригувань до стратегічного плану розвитку закладу освіти, до планів заходів, а також створення стратегії цифрової трансформації закладу освіти або стратегічного плану дій.  

Зазвичай SELFIE проходять щороку, щоб керівники закладу освіти могли відстежувати прогрес і виявляти необхідні додаткові дії. Однак за потреби опитування можна проходити до трьох разів протягом одного навчального року.

Конфіденційність даних. SELFIE призначений тільки для закладу освіти, і не збирає ніяких персональних даних. Всі відповіді, зібрані в ході опитування SELFIE, знеособлені. Визначити, хто саме з учнів, вчителів, керівників або інших працівників школи відповідав на питання і твердження, неможливо.

Кожен заклад освіти  має доступ лише до власного звіту про результати опитування своїх респондентів. Поширення звіту залишається на розсуд керівника та/або педагогічної ради закладу освіти. Жодна стороння організація, включно з  Європейською комісією, ETF,  JRC, а також МОН  тощо, не може відстежувати відповіді окремих освітніх  установ або організацій.